Atatürk!

İçerik buraya taşınmıştır. Yorumları silmemek adına başlığı silmedim..

7 yorum:

  Adsız

27 Nisan 2008 01:56

Yazı çok doğru , ancak bugün Atatürkçülüğün bile arkasına saklanan insanlar ki bunlar şuanki iktidardan farklı bi bok değil bence ,başa gelseler aynı boku yiycekler gibime geliyor -türban olmasada- Bu ülkeye yeni bir akım lazım sanki -Atatürkün yolunu benimsemiş-, şu güne kadar hep CHP yi savunmuştum ama benim Baykal gibi birine inancım sıfır ...
Ana konuya gelirsek Atatürk gerçekten gerektiği kadar Milliyetçi gerektiği kadar Devrimci-İnkılapçı- ; gerektiği kadar dindar bir kişiliktir. O gerçekten uluğ bir şahıstır ; BU ÜLKEYİ BU DURUMDAN ANCAK ONUN DÜŞÜNCE TARZI KURTARIR ; ATATÜRKÇÜLÜK İÇİNE EDİLMEYEN VE KALPLERDE SÖNMEMİŞ TEK İDEOLOJİDİR !!! -benim düşüncem , farklı düşüncelere saygı duyarım ...-

  Adsız

27 Nisan 2008 04:15

Gerektiği kadar dindar kısmına katılmıyorum.

  Adsız

27 Nisan 2008 11:49

"Gerektiği kadar dindar kısmına katılmıyorum."
Aslında ben de..
Ancak Atatür, şu anki bazı aklıevvel solcular gibi dini hakir de görmezdi. Saygısını ve mesafesini korurdu.
"Eşitti" Söylenecek tek şey bu..
Bu yüzden de mükemmel bir liderdi..

  Adsız

27 Nisan 2008 13:03

Öyle demeyin , Atatürk kesinlikle Dindar bir insandı. Onun marjinal yaşantısı , ya da dini okul , medrese falanları kapatması modernleşme çabasındandır - ki bunların neredeyse İslamiyetle alakası kalmamıştı- . Yoksa iman a inancı sonsuz .
"'Milletimiz din gibi kuvvetli bir fazilete sahiptir. Bu fazileti hiçbir kuvvet, milletimizin kalp ve vicdanından çekip alamamıştır ve alamaz' , Türkler' diyor Atatürk, 'İslam oldukları halde, bozulmaya, yoksulluğa, gerilemeye maruz kaldılar; geçmişin batıl alışkanlık ve inançlarıyla İslamiyet'i karıştırdıkları ve bu suretle gerçek İslamiyet'ten uzaklaştıkları için, kendilerini düşmanlarının esiri yaptılar. Gerçek İslam'ın çok yüce, çok kıymetli gerçeklerini olduğu gibi almamakta inatçı bulundular. İşte gerilememizin belli başlı sebeplerini bu nokta teşkil ediyor..
[ SAMİMİ BİR DİNDAR ATATÜRK - Harun Yahya ]
İşte tam olarak da bizim sorunumuzun üstüne parmak basmış bu sözlerinde Atatürk , Şeriat demek Arap Kültürünü benimsemek değil Dini benimsemek olsaydı bugün hiçbir sorun kalmayacaktı diye düşünüyorum.(Şöyle birşey de var şeriat neresinden bakarsan bak laik değil ve Türkiye şeriatla yönetilemez ! ... ) Ancak akp nin temsil ettiği şeriat İranın bugünkü durumundan farksız . insanların dini duygularını sömüren tamamen geçiçi oylarla iktidarda kalan bir oluşum akp , ve umarım geçicidir , yoksa sata sata ülkede bişey bırakmıycaklar ...
Neyse , sonuç olarak ; Uğur abininde dediği gibi ATATÜRK "Eşitti" ve mükemmeldi...

  Adsız

27 Nisan 2008 13:52

Bakın, din farklı şeydir, din felsefesi farklı şeydir.SanguinE, karıştırdığımız nokta da bu sanıyorum, çünkü Atatürk dindar olsaydı eğer namaz kılardı, içki içmezdi ve cumhuriyet döneminde gittiği her şehirde geceleri kendisine sunulan kadınları geri çevirirdi...ve bunun gibi şeyler.
Atatürk müslümandı, islamın ne olduğunu bilirdi ve doğru olduğuna da inanırdı belki, ama bu, dindar demek için yeterli değil bence. Atatürk gibi bir düşünürün, dinin kendisinden çok dinin felsefesine inandığını düşünüyorum, ki bunu "düşünmekten" başka birşey de yapamayız zaten. Davranışlarından ve sözlerinden birşeyler çıkrtıyoruz çünkü o dönemde bunları konuşmak elbette imkansızdır Türkiye'de.

  Adsız

27 Nisan 2008 14:43

Ben dindarlık derken felsefesini kastediyodum zaten , anlatımım biraz yanlış olmuş sanırım.
Ama dindarlığın seviyesinin namaz kılmakla ya da içki içmemekle ölçülmesine pek katılmıyorum. Nice kafasına bi kumaş parçası geçirip de günahkar olan insanlar var biliyosunuz. Dindarlık derken tam olarak da İslam ı kastetmedim , bir vatana ; halka inanmakta bence dindarlıktır daha dorusu inançlı olmaktır , benim kastettiğim buydu ...

  Adsız

27 Nisan 2008 15:00

Simdi ataturk hakkinda boyle konusmalar da bulunmak iyi bir bilgi gerekli ki ve kullanilan kelimelerin ne anlama geldigini tam olarak bilmek gereklidir. Konustugunuz kisi siradan buyuk biri insan degil imkansizi basaran bir insan. Dindar olup olmadigi hakkinda fazla konusma yersizdir eger cok merak ediyorsaniz Nutuk kitabini okuyun, filmi dvdsi yada baska birsey degil kitabini okuyun kullanilan dil agir gelebilir ama anlamaya calisin google denen birsey var sozluk denen birsey arastirin ogrenin.
Bu sozlerimin kime oldugunu zaten anlamissinizdir =)